sanna 17 år!

Sanna, sanna min kära vän,

nu är det din tur att fylla år igen.

 

Sen vi var riktigt små fastnade vi för varann,

det var som en saga som blev sann.

 

 

Sedan dess har vi hunnit med en del,

till och med satt vår vänskap på spel.

 

Men det klarade vi med glans,

även om det inte direkt gick som en dans.

 

Nästan alltid har vi riktigt roligt,

vilket i och för sig är ganska så troligt.

 

Med tanke på vilken fantasi vi har,

den är ju näst intill oslagbar.

 

Vi träffades när vi spelade handboll,

sedan dess kan nog ingen påstå att vi på killarnas matcher har dålig koll.

 

Via handbollen blev vi bästa vänner,

och träffade nästan alla vi nu känner.

 

Ojojoj , med handbollen delar vi många minnen,

som vi kommer ihåg med hjälp av alla våra sinnen.

 

Lukten från klister och svettiga matchställ,

är ju kanske inte den man saknar en fin sommarkväll.

 

Synen av heta killar,

får mig att minnas alla gånger på läktaren när vi suttit hoppackade som sillar.

 

Alla grymma låtar glömmer vi nog aldrig bort,

de är liksom av en egen sort.

 

Känslan av tryck på läktaren står oss mycket nära,

den får oss att både jubla och svära.

 

Det är svårt att minnas något med smaken,

jo just det hur fasen kunde jag glömma rødspette-maten.

 

Alla somrar vi tillbringat tillsammans jag och du,

gör så att jag vill ha sommar redan nu.

 

Herregud vad vi åkte mycket båt,

och vad massa mat, snacks och glass vi åt.

 

Efter våra galna moppeturer,

borde vi likna gipsfigurer.

 

Duktiga är vi som tillsammans hållit oss borta från sprit,

för att inte tala om all annan jävla skit.

 

När jag tänker tillbaka på våra dagar tillsammans rullar en glädjetår ned från min kind,

samtidigt slår det mig hur lätt man blir hemmablind.

 

Detta är bara lite av vad vi gjort,

det är otroligt vad tiden har gått fort.

 

Hjälp jag är ju inte riktigt klok,

fortsätter jag såhär jag har jag ju snart hunnit skriva en hel bok.

 

Jag är inte bäst på att rimma jag hoppas du förlåter mig,

och att du i alla fall tycker det var lite okej.

 

Trots att jag ibland är en riktig klant,

hoppas jag att du vill vara min vän även när jag är en gammal skrynklig tant.

 

Grattis på födelsedagen mitt hjärtegull,

önskar hon som nu fått lite hull.

 

Puss på dig!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0